A történetünk
2024
Kölnben Európa egyik legnagyobb fitneszfesztiválján veszünk részt. Bár a standunk kicsi, mégis nagy feltűnést kelt, és rengeteg új ügyfelet és B2B partnert nyerünk.
A szomszédos országokba való terjeszkedés után nyugat és kelet felé folytatjuk. E-boltokat és forgalmazást indítunk az Egyesült Királyságban és Romániában. Idén tovább szeretnénk terjeszkedni: többek között a világ legnagyobb gazdaságába.
Rövid szünet után nagyban visszatérünk Prágába. Megnyitjuk első bioboltunkat - egy szupermarketet, ahol nem kell címkéket olvasni, és minden, amit a kosarunkba teszünk, kiváló minőségű. Majdnem teljes Vilgain menüt találsz, amelyet helyi beszállítóktól származó friss élelmiszerek egészítenek ki - húsok, tejtermékek, gyümölcsök, zöldségek és pékáruk. Az üzlethez egy új, nagyméretű irodahelyiséget is hozzáépítünk, amire nagy szükségünk volt, mivel Vilgain csapatunk folyamatosan növekszik.
2023
Célunk az volt, hogy a lehető legjobb terméket hozzuk létre a "snickers" kategóriában. És másfél év fejlesztés után sikerült is! A mogyoróval és valódi karamellel készült kétrétegű fehérjeszelet minden eddigi eladási rekordunkat megdöntötte. A 2024-es év elején egy mogyorókrémes, majd később egy kókuszos változatot is kínálunk.
Remek szeletgyártóink vannak, akikkel sok mindent sikerült összehoznunk, de az in‑house az mégis csak in‑house. Megkezdtük a saját sült és nem sült szeleteink gyártását is. Több, mint 50 fajta és változat tervét dolgoztunk ki, és fokozatosan olyan szeleteket dobunk piacra, amelyekhez az összes hozzávaló beszerzését és a teljes gyártási folyamatot abszolút in‑house végezzük. Így létre hozhatjuk a piac legjobb termékeit a kategóriájukon belül, hiszen ezért létezünk.
Csehország és Szlovákia határai már szűkösnek bizonyultak, ezért a vilgain.de, vilgain.at, vilgain.pl és vilgain.hu weboldalakon keresztül a német, osztrák, lengyel és magyar piacok irányába is terjeszkedni kezdtünk. De mivel kihívások nélkül a munkánk nem lenne érdekes, arra törekszünk, hogy az új évben további országok piacára is belépjünk.
2022
Az új, Brno Líšná-i telephelyünkön saját K+F központot hoztunk létre, ami helyet biztosít számunkra az új termékek kifejlesztéséhez. A fejlesztési központ és a gyártás közvetlen összekapcsolása lehetővé teszi számunkra, hogy gyorsan piacra tudjuk dobni saját cookies termékeinket.
Utólag megünnepeljük 10. évfordulónkat, hivatalosan átvesszük az új helyiségeinket, kiértékeljük az eddig megtett utunkat. Gyártóüzemeinket is összevonjuk, ezt követően pedig minden termékünket a Vilgain márkanév alatt kínáljuk.
7 év után a CTPark Brno Líšeňben található új, modern helyiségekbe költözünk. Ez a költözés egyedülálló lehetőséget biztosít számunkra, hogy a gyártási és a raktárrészleg egy helyen legyen, valamint a csapatunk egy részének az irodahelyiségei is. A Kubo Horký által vezetett fejlesztőcsapat egy in‑house raktárkezelő alkalmazást fejleszt egy félautomata futószalaggal, miáltal számos folyamat sokkal hatékonyabbá válik a küldemények gyorsabb és kisebb költségű kiszállításával együtt.
2021
Elhagyjuk Brno határait, és a nyár végén új irodát nyitunk a prágai Karlínban. Remote és hibrid üzemmódban is dolgozunk. Minden csapatunk bővül, és összességében 47%-os létszámnövekedést tapasztalunk.
Nem elég, hogy tele a piac sportdivattal, egyébként mindannyian ilyet hordunk a cégnél, különböző fejlesztések jutnak az eszünkbe, így került Kristina Isikli a céghez, aki átveszi az egész Vilgain athleisure fashion részleget, és beindítja a Törökországban gyártott Vilgain ruházat saját dizájnú fejlesztését. Egyre több országgal működünk együtt Portugáliától kezdve, Kínán keresztül, egészen Vietnámig.
Az összes termékünket egy új, Vilgain nemzetközi márka alatt egyesítjük, amellyel globális terjeszkedést tervezünk. Elég hamar a webáruház elindítása után rájöttünk, hogy a piacon továbbértékesített termékek valószínűleg soha nem érik el azt a minőséget, amit mi szeretnénk az embereknek kínálni, és ennek eléréséhez magunknak kell ezt megtennünk.
A Vilgain küldetése, hogy olyan környezetet teremtsen, ahol a céltudatos emberek valóban jó minőségű, nekik való termékeket vásárolhatnak, amelyek segítik őket álmaik útján, nem pedig akadályozzák őket.
2020
A Covid‑19 világjárvány idején hatalmas keresletnövekedést tapasztaltunk. A különféle intézkedésekre csapatonként reagálunk, néhány hónapra bezárjuk a hagyományos üzleteinket, és megváltoztatjuk a logisztikai munkamódszerünket. Kollégáink kezdenek otthonosan mozogni a kialakult helyzetben és megbarátkoznak a kommunikáció online világba való áthelyezésével.
2019
Hosszú fejlesztés után hoztuk létre a Whey Protein és Protein Bar termékeinket, amelyek "egyik napról a másikra" bestsellerré váltak online áruházunkban. A Protein Bar két hónapon belül a legkelendőbb fehérjeszelet Csehországban.
2018
A raktár összesen 1700 m²-re bővül. Új, "Természetes kozmetikumok" kategóriával bővítjük a termékpalettánkat, ami által megtanuljuk felismerni a minőség paradigmáját, kutatunk, tesztelünk, majd ez alapján újabb termékek kerülnek a termékkínálatunkba.
Az első meet & greet megszervezésére Brnóban és Prágában kerül sor.
Michal Hubík és Honza Kern üzleti útjai szétválnak, Michal felvásárolja Kern cégrészesedését, és a cég egyedüli tulajdonosává válik.
Egy teljesen lokalizált honlappal teljes erőbedobással lépünk be a szlovák piacra.
Csapatunk is növekedésnek indul – a Tkalcovska utcai irodánk kapacitása kezd szűkössé válni. Ezért egy új irodahelyiséget rendezünk be a Brno központjában lévő Smetanova utcában.
2016
Eshopunk iránt egyre nagyobb az érdeklődés. Új üzletet nyitunk Brünnben, ahol 10 percen belül átvehető (több mint 10 000 raktárkészleten lévő termékből).
A Vilgain márkát az Aktin - a Cseh Köztársaság legbefolyásosabb egészségügyi és fitnesz márkája - egyik alapítója alapította. A Vilgain először R3ptile néven létezett, egy földalatti tesztelési projektként, amelynek célja a lehető legjobb minőségű élelmiszerek előállítása volt.